Translate

Blog Listem

6 Aralık 2013 Cuma

Ders 9= Şahıs Zamirleri

Şahıs Zamirleri


Şahıs Zamirleri yerine genelde kişilere isimleri veya unvanları ile hitap edilir. Cümlelerde ise öznenin mutlaka olma zorunluluğu yoktur.

TEKİL

 Şahıs
Senli-benli
Kibar/Resmi
Alçak gönüllü
Küçümseyici
1inci
na

  
ço

2nci
no
당신 
tangşin

선생님sonsengnim

자네
çane

ÇOĞUL

  Şahıs
Senli-benli
Kibar/Resmi
Alçak gönüllü
1inci
우리
uri

저희
çohui
2nci
너희
nohui너희들
nohidıl
당신들
tangşindıl


Tek heceli    ve  kelimelerine –i ya da –ga eklenerek yalın yapılır
  >   내가
  >  제가
  >  네가

Konuşma dilinde Korecede öznelere  eklenir.

나는 nanın "ben"
너는 nonın "sen"

Kötüleyici  나를 nalıl "ben",  (nal) a dönüşür.

Yabancılara karşı kullanılan”선생님 sonsengnim” in anlamı "öğretmendir".


Ben
   na nın
내가 ne ga
Sen
너는 no nın
당신이 tang şin i
O (erkek)
그는 kı nın
그가 kı ga
O (kadın)
그녀는 kı nyo nın
그녀가 kı nyo ga
Biz
우리는 u ri nın
우리가 u ri ga
Onlar
 들은 kı dır ın
그들이 kı dır i

Çoğul eki -dıl zamirlerle 그들 gıdıl "onlar" şeklinde kullanılır.

Bana
  na rıl

Sana
너를 no rır
당신을 tang şin ıl
Ona (erkek)
그를 kı rıl

Ona (kadın)
 녀를 kı nyo rıl

Bize
우리를 u ri rıl

Onlara
 들을 kı dır ıl


Benim
  na ui

Senin
너의 no ui
당신의 tang şin ui
Onun (e)
그의 gı ui

Onun (k)
 녀의 gı nyo ui

Bizim
우리의 u ri ui

Onların
 들의 gı dır ui


Benimki
   na ui got
내것 ne got
Seninki
너의  no ui got
당신의  tang şin ui got
Onunki (e)
   kı ui got

Onunki (k)
그녀의  kı nyo ui got

Bizimki
우리의  u ri ui got

Onlarınki
 들의  kı dır ui got

1 yorum:

  1. Benim, senin derken samimi zamirlerin hepsine 의 eki geldi. Fakat resmi zamirlerde sadece senin de iyelik eki var. Diğer resmi zamirlerde iyelik eki gelmiyor mu?

    YanıtlaSil